Page tree
Skip to end of metadata
Go to start of metadata

مراجعه به سامانه

برای ثبت شکایت یا سوت زنی در سامانه نظارت مردمی وزارت امور اقتصاد و دارائی، از آدرس زیر استفاده نمایید :

به خاطر داشته باشید در اولین مراجعه به سامانه و ثبت مورد، برای شما پروفایل شهروندی ایجاد می شود و از آن پس باید با ورود به سامانه و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور می توانید موارد جدید را ثبت و یا موارد قبلی را پی گیری کنید.

به خاطر داشته باشید در ثبت شکایت، حتما لازم است که خود را معرفی کنید اما در ثبت سوت زنی مختار به معرفی خود هستید. در ثبت سوت زنی اگر تمایل داشتین شناخته نشوید، مطمئن شوید در سامانه ورود پیدا نکرده اید و از دکمه سبز رنگ «ادامه بدون ثبت نام» استفاده کنید.

ثبت‌نام و ورود به سامانه

شهروندان پس از هدایت به صفحه ثبت‌نام با فرم زیر رو به رو می‌شوند. اگر شهروند قبلا در سامانه ثبت‌نام کرده باشد می‌تواند بر روی لینک ورود کلیک کند و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد سامانه شود.

اگر اقدام به ثبت نام کردید اما با پیام «کد ملی تکراری است» یا «شماره تلفن همراه تکراری است» یا «آدرس پست الکترونیکی تکراری است»، بدین معناست که قبلا در سامانه ثبت نام کرده اید. لذا بر روی لینک «ورود» کلیک کنید و در صورت نیاز از امکان فراموشی رمز عبور استفاده نمایید.

         

                     ثبت‌نام (فرم اول)                                                          ورود به سامانه 


برای ثبت‌نام لازم است شهروند کدملی و شماره تلفن همراه یا پست الکترونیکی(حداقل یکی از آنها) را وارد کند.

 

پس از آن، اطلاعات مورد نیاز جهت معرفی شهروند پرسیده می‌شود که عبارت‌است از نام، نام خانوادگی و رمز عبور (برای رمز عبور از عبارات ساده و قابل حدس استفاده نشود)

پس از وارد کردن کد امنیتی و کلیک بر روی دکمه ثبت‌نام نوبت به فعال‌سازی حساب کاربری در فرم زیر می‌رسد.

  • در این مرحله ثبت‌نام شهروند در سامانه انجام شده است و یک نام کاربری نیز به وی تخصیص داده شده است که در تصویر فوق قابل ملاحظه است. اما حساب کاربری وی فعال نیست و هیچ عملیات مهمی را نمی‌تواند در سامانه انجام دهد.
  • فعال‌سازی حساب کاربری با وارد کردن رمز یکبار مصرف ارسال شده صورت می‌گیرد. کد صحت سنجی را وارد کنید و ادامه دهید. در نظر داشته باشید برای پست الکترونیک و شماره تلفن همراه، جداگانه کدهای صحت سنجی ارسال می شود.
  • دقت کنید که یکی از این دو فیلد شماره همراه و پست الکترونیکی اجباری است و لازم نیست هر دوی آنها وارد شود اما اگر وارد شد، در وضعیت تایید نشده قرار می گیرد و ارتباط با شهروند از طریق آن ممکن نیست.

 سناریویی که در بالا توضیح داده شد، مربوط به شکایت است. لذا کاربر جهت ثبت مورد به صفحه ثبت‌نام هدایت شد. اما در سوت زنی، معرفی شهروند اختیاری است. لذا اگر شهروند این ماهیت را انتخاب کند، در فرم ثبت نام گزینه‌ی «ادامه بدون ثبت نام» در اختیارش قرار دارد که می تواند بدون معرفی خود، به ثبت سوت زنی بپردازد.

توجه: اگر در سوت زنی، تمایل به معرفی خود نداشتید، در نظر داشته باشید که در انتها نام کاربری و رمز عبوری در اختیار شما قرار می گیرد. از آن به خوبی نگهداری کنید زیرا  برای پی گیری و یا دریافت پیام از سمت رسیدگی کننده به آن نیاز دارید. اگر رمز عبور را از دست بدهید، با توجه به عدم معرفی خود و نداشتن اطلاعات تماس، امکان بازیابی آن برای شما وجود ندارد.

امکانات شهروندی

امکانات دیگری که در اختیار شهروندان است نیز از قرار زیر است :

  • تغییر رمز عبور
  • خروج از سامانه
  • فراموشی نام کاربری و رمز عبور



  • No labels